Det är söndag

Vaknade strax efter klockan 12, släpade mig upp ur sängen, ut i köket, öppnade kylskåpet, värmde sista biten av fredagens pizza, parkerade sedan mitt as i fåtöljen i vardagsrummet och slog igång en film.
Det blev Resarvation Road, en mycket bra film faktiskt. Den handlar om en pojke som blir överkörd, smärtan hos föräldrarna som förlorar sin son, även om kampen att skapa någonslags rättvisa. Går på bio just nu, värd att se!

På söndagar blir jag hungrig hela tiden, så fort jag har fått i mig den ena måltiden och sköljt av tallriken smyger sig hungern ännu en gång på mig. Söndagar ger mig sådan rastlöshet i hela kroppen och själen att jag inte kan sitta still utan att göra någonting i mer än en sekund. Jag blir förbannad på mig själv, SLAPPNA AV JENNIFER! skriker någon inom mig, men det hjälper inte. Söndagar är till för att ligga i en soffa och chilla, men jag njuter inte av det lika mycket som andra veckodagar. 

Nu ska jag tappa upp vatten i badkaret och sedan krypa ner och försöka slappna av. Känner mig så stressad och helt spänd i ryggen. Sedan ska jag vänta på att klockan ska bli 20:00 och signaturen till Andra Avenyn startar, life is wonderful : ) 

det är söndag, behöver jag säga mer?

/ J


Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback