Livet är underbart

Dagen har varit soft!
Fick sovmorgon (för engångskull) för vi skulle ha nationella.
Provet gick bra, engelska uppsats. Ämnet passade mig perfekt och jag hade mycket att skriva.
Så pappa skjutsade mig till kvart i tio, på vägen hittade vi Johanna som fick åka med. När vi kom vid ladan (alldeles innan valbo kyrka) så kom det en bil nedkörandes från en ås som det går en liten stig på som man absolut inte kan köra bil på! Sånna där saker skrattar man åt, när saker händer och man måste titta igen för att se om ögonen verkligen skådade rätt eller om det var blott en inbillning. Därmed dagens första skratt : )

Att skratta är viktigt, det gör en dag så mycket bättre.
Jag har skrattat mycket idag, därför har det varit en härlig dag. Dagens andra lycko-skratt inträffade på mcdonalds då jag fick ett sms som det stod "jag kom att tänka på han på saxdax". Jag vill självklart inte hänga ut någon, och man måste även se den mannen för att förstå det roliga i det hela. Det enda jag kan avslöja är att han har ett enormt underbett!

Sedan fick jag många många många skratt under timmarna på fjärran med Sara. Det var en utlänsk man som flöt förbi oss flera gånger, det som var mindre kul var att han följde efter oss hela tiden. Men just dedär med att han flöt förbi fick mig att tänka på en film som är inspelad i sommras då Thomas knuffar i Lollo och Sara i vattnet på Ladis i Forsbacka, och de verkar vara ganska kallt i vattnet och det blir vågor av deras plums. I vågorna får man se att Johanna kommer och simmar, helt lugnt som att ingenting hade hänt. Ja, det är också en sak som måste ses med egna ögon för att förstå det roliga.

På fjärran, efter vi hade gymmat och simmat 30 längder simmade vi ut och solade. Det var så otroligt härligt med en klarblå himmel framför sig och vattnet som svalkade hela kroppen. Solen sken rakt in i hjärtat, helt underbart!

Nu kom jag nyss hem från att ha tillbringat en stund i Fridas soffa och snackat lite. Såg att mamma kom hem nu, så jag tänker inte sitta här längre. Ska ta mig något att äta och sen kanske gå ut i det fina vårvädret igen! Jag tar vara på soltimmarna.

Jag har allt jag behöver

/ J


Kommentarer
Skrivet av: lisa

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-04-17 @ 18:29:46
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Skrivet av: SARAAA

hihihi hahahah :D DD

2008-04-17 @ 18:55:37

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback