Sista dagen i april

Egentligen är det ganska överskattat. 
Vad är det som gör denna morgondag så speciell?
och varför längtar alla så mycket till det? (jag råkar i detta fall en av "alla")
En kväll full av brinnande kasar och påverkade ungdomar. Ja, kanske inte bara ungdomar utan alkoliserade människor i allmänhet. Många gör sin alkoholdebut just denna kväll. Medan andra ser det som vilken kväll som helst. Vissa är tvärtom helt emot sista april, jag vet individer som tänker strejka och enbart vara hemma med familjen. Visserligen är det också en typ av firande.


Jag gillar sista april med anledning av att det är en kväll full av socialt umgänge. Många är ute och "ränner" och det innebär mycket folk i rörelse.
Jag gillar människor, det är nog den största delen av mitt liv. Denna fascination över att det inte finns en enda person som är identisk med någon annan och att vi alla har 1000 olika sidor, mer eller mindre intressanta. Sista april ser jag även som en möjlighet för nya möten och träffa trevliga nya personer. Jag är social ända in i rötterna. Undra var det kommer ifrån? Tänk att jag alltid återkommer till samma tankar om vi alla är som vi är av en slump, ödet eller om helt enkelt är generna vi ärver? Jag har fortfarande inget svar, men jag ska nog hinna ta reda på det innan livets slut.


Morgondagen ska jag spendera med de personer jag håller av mest av allt. Vi ska hålla till i Forsbacka den största delen av kvällen, innehållande grillning, alkohol och glädje. Jag hoppas att alla är lika positiva som jag, för ni vet allting blir vad man gör det till. Är man inställd på att någonting ska bli riktigt bra, då blir det sannerligen oftast så.


Jag önskar alla som läser detta en trevlig morgondagskväll och ta det lugnt för guds skull! En olycka händer så lätt.


/ J


Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback