söka uppmärksamhet?

Jag och Johanna var på vårt kära Valbo Köpcentrum idag
så mötte vi en transvestit, transexuell (vet inte skillnaden) så vi säger transa*
Han eller om man ska säga hon hade rosa och andra starkafärger på kläderna,
var dessutom rejält svartmålad runt ögonen med en rosa rouge som syntes på 20 meters håll samt en extrem kort kjol och nätstrumbyxor.

Det är klart att man slänger en öga dit färgen är, det skilljer ju sig från de flesta andras kläder, det som sticker ut uppmärksammar man, iallafall mina ögon.
När transan och hans mamma eller något liknande hade passerat oss så säger mamman "OJ, vad man kan glo!" vi glodde inte, vi kastade ett extra öga av ren reflex bara, men ändå så diskret.

Hennes kommentar gjorde både mig extremt upprörd!
Väljer man att klä sig som en tjej får man självklart göra det, jag har inga åsikter om det. Dock är det så att ingen tjej går omkring sådär till vardags, att klä sig på det viset är vad jag skulle kalla överdrivet. Det är väl inte alls speciellt konstigt om ögonen dras dit de färgstarka kläderna finns, det sker automatiskt. Klär man sig på det viset får man helt enkelt tåla att folk tittar en extra sekund. Jag vill obervera att jag absolut accepterar denna sexuallitet, precis som vilken annan läggning som helst, det är klart man får klä sig som vilket kön man vill. Jag själv köper t.ex. alltid kläder på killavdelningen så jag klagar inte. Men somsagt, du väljer själv om du vill sticka ut. Och genom att sticka ut drar du till dig uppmärksamhet.



(* tog nu reda på att en person som är transvestit enbart klär sig i det motsatta könets kläder och även agerar på det viset, det är vanligast att män klär ut sig till kvinna. Dessa personer kan vara både heterosexuell eller homosexuell. Personer som är transexuella försöker med hjälp av medicinsk och kirurgisk hjälp att efterlikna det motsatta könet så mycket som möjligt)

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback