Senaste dagarna..

I Fredags var vi först hemma hos Lollo och firade hennes Födelsedag. Det bjöds på mat, bål och tårta. Tårtan bestod av ett marsipan täcke med en bild på Lars Winnerbäck. Vi satt där och taggade lite innan vi fick skjuts till Gasklockorna. Väl framme brände jag upp en hundring på en minut, råkade bl.a köpa en burk Coca-cola för 25 spänn. Observera att det var dagens första centiliter och var därmed mycket värda sina pengar. Vi kikade först på ett par som försökte likna någon slags "komik" på den lilla scenen. Totalt värdelöst om jag ska vara ärlig. Sedan blev det andra bullar. Miss Li kom upp på scenen och värmde upp publiken innan kungen själv gjorde Entré på stora scenen. Vi hade bra platser, såg alldeles perfekt. Lars Winnerbäck kan sin sak, han kan förmedla den där känslan med musiken som just gör musik till mer än musik. Känslan när Musiken och publiken blir ett är ett sällsynt ögonblick. Lars lyckades och jag rös i hela kroppen. De flesta av hans låtar är så känsloladdade för mig att det ibland är nära att det rinner över kanten. Musik har förmågan att väcka minnen och ibland kan det svida till ordentligt inuti. Två timmar höll konserten på, jag njöt hela tiden. Underbart.. mycket underbart.

Efter Winnerbäck gick vi mot stan, mötte Joel och vi drog till Max. Efter en mätt mage var jag fruktansvärt trött. Somnade nästan på vägen hem till Joel. Åkte därifrån igår kväll, därefter kom Johanna hit och vi kikade på film. Helt plötsligt dök Niclas upp, lika oväntat som alltid. Johanna drog hem efter ett tags kortspelande och jag och Niclas kikade på Wanted. Den var faktiskt helt okej för att vara pangpang-film.

Imorgon ska min snygging skriva prov som avgör om han kommer in på Bygg eller inte. Jag ska hålla tummarna, sedan kommer han hit och sover med mig =)

Borde även ta mig i kragen imorgon och ringa um, måste även till hälsocentralen och lämna prov.. Det gäller bara att komma till skott. Appropå kroppen så har jag en tid bokad den 2 september då jag ska vaccinera mig mot Livmoderhalscancer.

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback