Allsång, Stockholm och mat!

Hemma från huvudstaden nu.
Tillbringat fyra, helt fantastiska dagar, med de bästa brudarna i världen! Vi har haft mys i lägenheten, shoppat, ätit på resturang, haft ont i fötterna, åkt tunnelbana åt alla tänkbara håll, sett mycket folk, skrattat och haft allmänt härligt. Bilder kommer senare på jewnifer.bilddagboken.se


I tisdags hade vi klockan på ringning kl. 06.00. När den ringde ville jag slå till alla fem i lägenheten, hade somnat två timmar tidigare och var totalt slutkörd. Men jag släpade mig upp ändå, sist av oss alla. Slängde i mig lite chillicorncarne (den tidigaste måltiden i mitt liv) och sedan drog vi mot busshållplatsen. Sedan stod vi i kö utanför Skansen-entrén någon timme med ett gäng kaxiga Stockholmare. När grindarna öppnades sprang vi upp för den olidliga backen upp till Solidenscenen, med blodsmak i munnen och mjölksyra i benen lyckades vi få en mycket bra sittplats, ett par rader från scenen. Därefter satt vi från 09:00 - 22:00. För tredje året i rad var vi bänkade (ja, vi satt faktiskt på en bänk) framför Allsång på skansen på plats. Fick se hela programmet repiteras och repiteras många gånger och därav även Håkan Hellström sjunga ett antal gånger och jag är försäkrad om att många av oss njöt! Han var söt och sprallig som vanligt något som jag kan inte påstå att Christer Sjögren var. Miss Li var riktigt grym, men Arja Salonen hade jag gärna sluppit. Minutrarna innan tv-sänningen börjar är alltid lika spännande. Det är som att alla nerver i kroppen kryper runt och jag ryser längs hela ryggraden. Jag älskar den känslan och jag vill uppleva den igen, igen och igen!

Missade du programmet? http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1181704
Spola fram till 15:43 så får du se 6 stycken blåa snyggingar!

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback