Bara två år kvar..

Tänk att nu är det sommarlov =) känns skönt, men inte den där sköna känslan man kände när man var några år yngre. Hela John Bauergymnasiets elever samlades på gräsmattan vid Järnvägsmuseumet. Åt jordgubbstårta och drack cider, medan studenterna sjöng och skålade alkohol för full hals. Efter en hel del solstrålar och även några regndroppar drog jag till stan och träffade Johanna och Frida. Vi gled upp till Polhem och kollade på Studenterna där, gav även en ros till Yttis. Sedan följde vi tåget ned mot centrum och vi gick vidare till Borgis för att ge Daniel en ros.

Nu är jag totalt slut, men ska frescha upp mig lite för att sedan ta bussen till Sätra. Det blir festande där och sedan glider vi förmodligen ned på stan om det vankas people där. Just nu förstår jag inte hur jag ska orka resa mig upp härifrån, finns ingen energi! Men en Treo och en Cola på det här är jag förhoppningsvis på topp igen.

Grattis till alla studenter! Själv har jag två år kvar innan jag själv står där med studentmössa och gjädje i hela kroppen. För de ser verkligen glada ut, de finns något i studenternas ögon som inte går att sätta fingret på. Kanske en blandning av frihet, lycka, framtid och drömmar? men även en stor mängd alkohol.

När det gäller mina betyg för läsåret så är jag faktiskt nöjd. 2 MVG, 3 VG och 4 G - jag har gjort allt utom mitt bästa i de flesta ämnen.. ska försöka bättra mig nästa år, kanske.. eller inte.

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback