En sån dag

Har varit helt slut hela dagen, vet inte vad det är med mig.
Var och hämtade mat med Far på Östens Pärla, mer än så har jag inte rört mig ut ifrån huset. Inte särskillt likt mig, jag vet.
        Jag kände bara så när jag vaknade i morse, idag är det en sån dag. Vädret har heller inte tillåtit så mycket vistelse utomhus, så jag har haft movie-maraton med mig själv, tror jag har kollat på 6 st faktiskt. Filmer är underbara saker, jag gillar dock bara de som är verklighetstrogna. Där man kan sätta sig in i karakärernas liv, där man kan känna igen sig, där man kan känna känslan av att man uppskattar sitt liv jämfört med hur illa ens tillvara kan se ut, där man lär sig något, vidgar sina vyer och kanske rent ut av kan se livet från ett annat perspektiv. Det är ett fåtal filmer som har lyckats fånga mig på det viset, jag blir lika häpen varje gång det sker. Tänk att en filmsekvens, kanske enbart några sekunder kan öppna upp människors (eller i alla fall mitt) hjärta och förändra synen på saker och ting. En bra film för mig innehåller ett meningsfullt och genomtänkt budskap där budskapet inte framgår konkret, det ska krävas en stunds fundering och argumentering också
- Jag älskar film!

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback