Glad Midsommar

Ibland önskar jag att jag är född i en sådan familj som har traditioner. Vi har inte en enda konkret tradition faktiskt. När det gäller Midsommar och dansa runt en stång med en krans på huvudet nynnandes på "små grodorna" har jag upplevt det max 3 gånger i mitt liv, och då vill jag tilllägga att det var väldigt längesedan, jag minns det knappt. Jag har liksom nästan aldrig ens skådat några andra som dansat runt en midsommarstång heller. På ett sätt är det skönt, men det svider till lite inom mig när alla mina vänner är borta på sina traditionella firanden. Jag har i alla fall fått i mig lite Midsommarlunch bestående av ett par scan-köttbullar och lite små potatis med brunsås. Jag tog lite gräddfil med gräslök på för den fina synens skull.

Om en timme cirkus, ska jag kila ned till Valbovägen och ta bussen till Forsbacka. Ska hoppa av vid konsum för Lollo är vid trekanten, och kanske, kanske kan jag få se en Midsommarstång idag. Sen ska vi gå till Lollo allihop och grilla, jag har fixat fläskkarée! Efter ett par timmar hos henne kanske vi drar oss iväg till Årsunda, men jag vet inte hur vi tar oss dit.

Jag ska försöka hålla mitt humör uppe som av vissa
anledningar gärna tonar nedåt idag. Ha en härlig kväll folk!

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback