det äcklar mig

efter träningen med sara var jag och shoppade med mor
ovanligt men trevligt! vi fikade även

en sak jag tänkte på medan jag letade jeans och tröjor
alla tjejtröjor slutar vid naveln ungefär och är finns möjligtvis i M
resten är S eller XS
när det gäller jeans finns tjej jeansen upp till strl 28 typ
och längden är oftast max 32, man får leta länge för att hitta 34
tjej jeans slutade jag titta på för längesedan då jag enbart använder baggy jeans
och tjej baggy jeans är sydda för 93:a kroppar och inte alls för oss lite "grövre"
idealet är så tydligt i affärerna att det äcklar mig
det är inte möjligt att ALLA tjejer inte ska ha längre än strl 32 i benlängden och 28 i midjan
alla ser olika ut, eller har jag fel? titta er omkring för i helvete! hur många "passar in"?
har man större storlekar än så passar man inte in, man har inte på dessa affärer att göra
så jag går direkt till killavdelningen och där hittar jag alltid något, iallafall min storlek
och då vill jag pointera att jag inte är överviktig utan jag ligger på den normala nivån
jag är bred och lång och jag känner ett flertal personer som har ungefär samma kroppsbyggnad som jag
det är något jag trivs upperligt med
och jag tänker inte gå ner i vikt eller operera mina breda höfter för att passa in i dagens ideal
jag vägrar dras med i strömmen
no way, säger jag bara!

/ J.

Kommentarer
Skrivet av: Jullan

jennifer, hur kan du skriva så bra? :D

2008-03-28 @ 02:10:30
URL: http://juliahessling.blogg.se
Skrivet av: johanna

"för oss lite grövre" skrev du, å jag undra bara vart är du grov någonstans?

iövrigt tycker jag att du är grym på att skriva! :3
å jag kommer definitivt att fortsätta läsa! :)

2008-03-28 @ 02:57:22
URL: http://johannaedvinsson.blogspot.com
Skrivet av: Jerra

Säger de, baggy ska de va :D

2008-03-28 @ 13:29:07

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback