Försent För Edelweiss


en bra låt är för mig innehållande en bra text
är inte texten bra - är inte låten bra

angående Håkan Hellströms nya platta så gillar jag den
flera av texterna känner jag igen mig i just nu
det handlar om någonting som har varit men inte är längre
någonting man inte riktigt vill ha igen men ändå saknar
någonting som är över

mitt favorit spår är Kärlek är ett brev skickat tusen gånger

"vad jag bryr mig om nu är att du kommer nära mig även om det är försent att älska dig
vad jag bryr mig om är att från samma säng lyssna till samma regn
vad jag bryr mig om nu är att få ut dig ur skallen

vad jag bryr mig om nu är att se din blick så sårad när alla löften klingar fast
nästa gång du lovar någon allt
vad jag bryr mig om nu är dina armar om mig
även fast jag vet att jag måste glömma dig

vad jag bryr mig om nu är att se dig gråta
för jag har gråtit
och du rignde aldrig
vad jag bryr mig om nu är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaks till dig
vad jag bryr mig om nu är att se som i slowmotion
när du går sönder inuti
så som jag gjorde det"

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback