grow up baby, grow up

ibland känner jag mig ganska liten och omogen
jag vet att jag borde växa upp, ta ett steg vidare

det finns mycket saker jag borde;
jag borde ta tag i vissa saker innan det är för sent
jag borde berätta för alla mina nära hur mycket jag tycker om dem
jag borde ha blivit någon (skulle fortsatt med fotbollen och dansen, nu känns det försent)
jag borde leva sundare (för kroppens framtids skull)
jag borde dricka mindre cola
jag borde ha sagt nej alla de gånger jag gav med mig även fast jag inte ville
jag borde uttrycka mina åsikter istället för att hålla de mesta inom mig
jag borde gå och lägga mig tidigare och alltså sova mer
jag borde damsuga mitt rum
jag borde läsa ikapp boken vi läser genom skolan
jag borde ha tagit chansen medan jag hade den
jag borde ta undan alla tomma cola flaskor från mitt rum
jag borde sätta ihop klähängaren som bara ligger i förpackningen på golvet
jag borde ta itu med kassarna som bara står fyllda med saker som ska slängas
jag borde byta batteriet i termometern i mitt rum (inte har fungerat på flera månader)
jag borde absolut inte sitta uppe mitt i natten och skriva blogg
jag borde tänka mindre
jag borde tänka över min framtid
jag borde tänka efter oftare vad jag egentligen vill
jag borde ändra min inställning
jag borde ändra mitt liv

Kommentarer
Skrivet av: Anna

Många kloka ord jennifer.
Förstår vad du menar i
vissa situationer. För lite
så där är jag med.. Hoppas du
tar hant om dig bara. För även
fast vi inte umgås längre,
så är jag rädd om dig och bryr mig
om hur du mår. Gammla minnen sitter
i och jag hoppas att du tar hant om
dig själv

2008-03-29 @ 02:02:50
URL: http://beeerger.blogg.se

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback