Femte maj 2005

... ett datum som jag förmodligen alltid kommer att reagera på. Så länge ingenting större sker just denna dag som kan nå upp till den nivån samt ge mig fler känslor. Nu är det ett annat år, en annan tid, det känns till och med som ett annat liv. Det tog ett tag, men idag kan jag vara glad åt det förflutna. Det känns nästintill mesigt att ens nämna det, men något eller någon säger mig att jag måste eftersom den dagen fortfarande betyder mycket för mig.


Sitter i skolan nu, kom försent.. Jag vet inte riktigt varför, men jag kände inte för att ta den vanliga bussen, orkade inte med alla blickar och sura miner från Valboborna. Jag kanske bara inbillar mig, och jag gör säkert detsamma själv. Men idag slapp jag det hellre, det är ju trots allt måndag.

Snart är det rast vilket innebär macka och cola, fårse om vi går till Caféterian eller till GTC. Hungrig är jag i vilket fall. Efter skolan ska jag med Ida till Valbo köpcentrum som i min värld heter köpis. Hon ska klippa sig och kolla runt lite.

Somnade alldeles för sent inatt, tror jag tittade på klockan 04:23 senaste gången. Därefter sov jag oroligt och vaknade varje halvtimme fram till klockan 7.
Nu har solen trängt igenom de gråa molnen och jag
får en impulsiv känsla av att springa ett varv runt jorden.

/ J


Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback