Spekulationer utan argument

Madeleine skulle snart fylla fyra år den dagen hon försvann.
Idag är det ett år sedan. Ett år innehållande mängder av tidningsartiklar, spekulationer samt upprörda känslor hos mig och andra.
VAR ÄR HON NÅGONSTANS?
Den lilla söta flickan, var i helvete tog hon vägen? Hennes föräldrar påstår att de känner på sig att hon är vid liv, medan jag känner raka motsatsen. Jag känner mig lite smått elak när jag tänker igenom mina åsikter, men av någon konstig anledning vill jag skylla på föräldrarna. Mina spekulationer är att de skulle ge den lilla flickan sömn-medel för kvällen (det har uppgett att det använts sig av det på henne tidigare) för att hon skulle somna och att de skulle kunna gå ut och äta. Jag tror att vid detta tillfället råkade det, av tillfällighet bli en överdos av sömnmedel. Jag kan inte peka ut något konkret som stärker mina spekulationer, jag har inga bevis, jag har bara en känsla i magen. Jag tror inte att föräldrarna är mördare, jag tror knappast det var med mening att skada sin dotter. Men vem förälder vill medge att det dödade sitt barn? Det måste vara en fruktansvärd sits det lever i, och den sitsen kommer de fortsätta befinna sig i så länge inga bevis kommer fram. Det är lite märkligt att inte tillräckligt med bevis har hittats efter ett år, ännu står det om Madeleine i tidningen och att den och den tror sig ha sett henne här och där. Hon finns inte, jag tror faktiskt inte det. Jag vill inte tro att hon göms i någon källare och blir torterad och möjligtvis våldtagen i samma sekund som jag skriver dessa ord. Jag vill inte tro att det finns fler sådana utsatta barn i världen över. Okej, jag är väl medveten om att det stämmer men i detta fall tror jag inte Madeleine är en av dem.
Jag tror hon är död, jag har somsagt inga argument, men jag tror.

/ J

image23
Madeleine McCann

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback