Tro

Gårdagen och natten var härlig! Inte många timmars sömn men mys ändå : ) Åkte tillsammans med Jens till stan i morse och mötte upp Frida. Käkade osådära =) kolla lite på coolingen på scen, sen åt vi glass också! Vid 14 tog jag bussen till Skogskyrkogården, urnedsättning med en liten cermoni och sånt. Jätte mycket folk, jag trodde de skulle vara mindre.
Eftersom jag inte är lagt åt det religösa hållet och inte det minsta trorende på bibelns ord har jag andra åsikter om begravning och liknande. Självklart accepterar jag andra individers tro liksom jag vill att andra ska respektera mig och min tro. Jag vet inte vad det grundar sig i, jag har bara valt min egna väg. Det har alltid gjort ont i mig att se andra människor i sorg, jag måste stå emot att inte springa iväg, bort från alla tårar och sorgsna själar. Trots att döden berör mig enda in i själen skulle jag aldrig kunna visa något utåt. Jag vill tro att ni fortfarande finns kvar, att tänka "aldrig mer" känns overkligt. Jag vet inte om jag någonsin kommer förstå, kanske är det heller inte meningen att vi levande ska förstå. Ont gör det, det känns i hela hjärtat. Jag saknar er, ni kommer alltid vara den största delen av min barndom och mitt liv.



Sen bjöd Daddy på korv med mos på Statoil, men det var mest gurkmajonäs - utan att pappa hade bett om det.
Ska sitta ute och njuta lite av att vara hemma nu, sen ska jag iväg till Forsbacka =) blir lite fest och trevligheter innan vi drar mot Sandviken. Inte mitt favoritställe direkt, men vi ska kika lite folk eftersom det vankas cruising.

Det bör vara upp emot 25 grader varmt i luften just nu, solen skiner med lite dis på himlen. Härligt väder, stora chanser till en lyckad kväll =)

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback