Jag vill aldrig känna igen

Varför anpassar vi oss efter andra individer?
Vad är det som gör att vi ger just dem respekt och lägger all vår energi på just dem?
Det är aldrig någon som har bett mig att anpassa mig,
det är aldrig någon som har bett mig att offra något.
Ändå har jag gjort det tusen gånger. Varför?
Jag kommer aldrig få det jag vill genom att försöka anpassa mitt liv efter någon annan. Trots att jag känner till det faktumet mer väl än vad jag känner mig själv, så fortsätter jag och går i samma mönster som tidigare. Försöker ständigt passa in mitt liv med realiteten, försöker ställa in mina personliga inställningar så de ska vara identiska med omgivningen. Allt utan resultat. Vi kan inte vara någon vi inte är. Vi kan inte ändra oss bara för att vi tycker om en person mer än något annat på jorden. Vi är de vi är och vi kommer aldrig kunna vara någon annan. Duger vi inte som vi är, duger vi inte alls.

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback