Helt galen i dig

Jag hörde nyss en låt. Vilken låt det var är ovesentligt, men jag har inte vågat trycka igång den sedan våren 2007. Jag har varit rädd, rädd att återuppleva känslorna som uppstår när man hör en låt man förknippat med en specifik tid. Det tog mig drygt ett år innan jag vågade lyssna på den igen. Kan inte förklara hur mycket känslor och tankar som spratt runt i mig, samtidigt som det sved till ordentligt innanför bröstkorgen blev jag glad. Glad att jag har gått vidare, gått vidare från något som en gång var allt.

När jag hörde låten kom jag på mig själv hur lite jag faktiskt tänker på dig nu för tiden. Nya möten med andra individer har liksom tagit över. Jag kan knappt tro det, men det är ett faktum.
Varje gång jag ser dig smälter jag sönder, hjärtat slår fortare än jag tror att ett hjärta kan slå, och mina ben bara viker sig. Kanske kommer det alltid att vara så, för att du är speciell och fortfarande har en stor plats i mitt hjärta.

Jag kan inte påstå att jag saknar dig eller det som var vi. Och jag skulle absolut inte vilja ha dig i igen. För vi var inte bra för varandra, vi sårade varandra allt för många gånger, vi gick i smyg till andra och tog varandra för givet. Jag ska aldrig mer göra ett sådant misstag, aldrig mer. Dock när jag tänker tillbaka på hur jag kände det i början, så var det en av de bästa månaderna av mitt liv. Jag var så kär, helt galen och så ung i sinnet. Det var egentligen helt sjukt att jag blev kär i dig. Jag, som redan då åkt på en del nitar, började på något vis lita på en person som svikit och svinat mot hur många tjejer som helst. Det märkliga är att jag inte kan känna mig som en i mängden hos dig, trots att det har gått lång tid, och jag vet att du var med minst lika många andra som jag under vårat "förhållande". Jag tror fortfarande på oss. Och idag är jag vuxen om jag jämför med hur jag var då.

Trots allt är jag glad att det blev som det blev, jag tror vi lärde oss av varandra. Det var en dum, oseriös romans, men allt annat än onödig. Jag mognade på mig mycket under vår tid, jag blev någon. Och tack vare det, bidrog det mycket till att jag är den jag är idag.

PUSS

Kommentarer
Skrivet av: sara

hihiihihhihihihihi puss jag älskar dig!

2008-10-30 @ 15:14:04

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback