Igår är tusen år sedan

Råkade av en slump komma in på Lilla Medodifestivalen från 2002 när jag satt och Youtubade här på kvällskvisten. Lilla melodifestivalen - Fairytale - Bubbles - Peaches - you name it. 




Det ryser längs min ryggrad när jag hör dessa låtar som en gång varit mina absoluta favoriter. Och nej, jag skäms inte ett dugg. Det tillhör min barndom och har nu blivit någon slags nostalgi. En känsla som får det att tåras i ögonen. Jag inser hur fort åren går, tiden springer ifrån mig, vi tävlar. Det har hänt så otroligt mycket sedan 2002. Det är inte mycket som är sig likt. Och jag tvekar inte en sekund på att jag vill gå nedåt i åldern nu. 0-18 år och sedan 18-0 igen.

Varje gång jag hör någon säga t.ex. 2002 känns som att det var typ förra året. 1998 känns också som det var för ett par år sedan. Vid varje tillfälle, efter lite eftertanke slår det mig att 1998 är faktiskt 10 år sedan. Efter att det var år 2002, som känns ännu närmare inpå, har det faktiskt passerat 6 år. Förstår ni, SEX ÅR! 

Jag vet inte hur många gånger jag har stått framför spegeln och sjungit och dansat till låtarna ovan. För att inte tala om alla klassfester, discon och liknande. Klassrum där golven var fulla av söndertrampade popcorn och ballonger, rökmaskinen var det som var mest fachinerande på hela kvällen och det enda man brydde sig om var att få dansa tryckare med killen man trodde man var "kär" i. 

Att minnas är en oerhört imponerad förmåga, men det svider även till någonstans innanför bröstkorgen. Det kan vara underbart att drömma sig tillbaka till hur det var när man var 10, samtidigt måste man någon gång vakna upp, se tillbaka till verkligheten, till nuet och sucka... 
Idag är varje dag full av svåra val och probem, mer eller mindre. När jag var 10 vintrar var det svåraste problemet vad jag skulle välja för glass i frysen efter maten. Idag är det annorlunda, och jag gillar inte glass längre...

Kommentarer
Skrivet av: frida

aah gammla goda tiden :D

2008-10-19 @ 23:03:25
URL: http://fraijda.blogg.se/

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback