K.E.N i er panna när ni dör

Att lägga opassande rader om att "dra till slottet och våldta Madeleine" är en sak. Att missbruka narkotika etc. är också en sak. Det innebär inte att vi kan ta för givet att en man med en oren bakgrund förmodligen har förgripit sig på en ung kvinna. Det finns ett antal sådana exempel i Sverige. T.ex. Då polisen anklagade Fadern till  de döda barnen i Arboga för morden p.g.a. att han var tidigare dömd. Ifrågasätta ska vi självklart göra, men inte döma.

Jag vet att vissa av Ken's texter inte är helt icke-kvinno-förnedrande
Tillexemplen dessa rader från Privat fest;

 " Han tog dom till studion medan jag släckte lampan
Äntligen skulle jag få bazz den här slampan
Hon satte sig på sängen och blev lite blyg
Jag gick dit och stoppade in ett finger i smyg
Hon stönade och knäppte sakta upp min byxa
Tog fram min penis och hon började trixa, med mun ey hand o tunga
Medan jag drog ner hennes troser och knulla"


Tidningarna gjorde även ett stort misstag med att gå ut med namn när han bara hade blivit hörd. Men Medierna har alltid varit Medier, kommer alltid vara, dock får man inte bryta mot Sveriges lagar.
Jag tror inte att Ken är skyldig förrän ett riktigt bevis kommer fram. Tja, svårt att bevisa kanske? Men vittnen och läkarundersökningar bör få fram ett bevis om så finns. Om det nu visar sig att den där tjejen talar sanning tycker jag självklart synd om henne. Utan tvekan. Men Ken Ring är stor i mina ögon, för sin musik, för sina texter och för sin grej. Det kommer han fortfarande vara


Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback