Att vara, eller inte vara

Just nu: Skola, Engelska, Shakespeare, Hamlet - trött.

Läraren står framme vid tavlan och predikar, jag har bara fått en halv rast och jag är sur. Hann få i mig lite kaffe och en halv macka. Alldeles nyss var det som att någon slog till mig i huvudet, pang, en stickande känsla innan för pannbenet (kanske var det koffeinet som nådde hjärnan) men ont gjorde det och det håller i sig och det gör den svåra engelskan ännu svårare att förstå.

Jag vet att jag borde lyssna på genomgången, vet att det säkert komma prov på det, jag som måste lyckas med Engelskan. Men jag kan inte koncentrera mig, jag försöker, jag försöker verkligen. Huvudet dunkar, jag har sovit oroligt, drömt mardrömmar (även fast jag hade lampan tänd)... förut hade jag bara sådana drömmar någon gång ibland, nu besöker de mig var eller varannan natt. Jag drömmer inte om monster, inte heller om död eller sorg. Jag drömmer helt vanliga drömmar, som egentligen skulle kunna uppfattas som bra drömmar, men det är en slags obehaglig känsla över allting. Som att jag blir jagad trots att jag inte blir det. Jag drömmer att jag har bråttom trots att jag inte har det. Jag drömmer att jag är ledsen, trots att jag inte är det.

Nu ska jag läsa "to be or not to be", svara på lite frågor och sedan slutar jag klockan halv 12. Då ska jag ned på stan, köpa en kalender, skriva in allting jag måste göra, för just nu är det mycket i mitt huvud. Måste ha en hjälpreda, så rädd att glömma något viktigt.

Solen skiner idag med, Puss


Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback