Galet

Hej hej.  Längesen. 
Lollo har hunnit fyllt år, sommaren har gått i graven helt och jag har varit mer förrvirrad än någonsin.
Har i stort sätt bott hos Sara den senaste veckan. I natt tänkte jag att jag skulle sova hemma, så jag gör det också. 
Men Sara är vid min sida, för vi har nämligen varit i Norrfly ikväll... Ida var också med. 

Fick för oss idag att vi skulle åka till Bollnäs, så vi tog en tripp där. Lina mötte upp oss vid huset. Riktigt ruggit hus var det.. När vi körde upp på parkeringen sprang det en svart katt över vägen. Vi vågade först inte gå in för att.. aa, går inte att förklara riktigt. Men när vi stod utanför och knäppte kort så ryste de längs ryggraden hela tiden, och när vi fotade mot huset så kändes det bara som att någon inte ville det. Som att någon blev arg. Vi såg ingenting, hörde inget konstigt heller. Men det var verkligen en skum känsla som vilade över hela området. Som att det var fullt med folk där, fast det var helt tomt. 

Vi gick som sagt inte in först, men sen kom några pojkar så jag och Ida följde med dom in. Dom höll på och fjanta sig skitmycket, skrämdes och grejade. Vi kom bara upp till andra våningen, sen tyckte vi att det räckte.

Om det spökar i det gamla mentalsjukhuset?
Hm.. det kan jag inte svara på. Men jag är säker på att något fanns där, det kändes i magen. Något som inte syns och inte hörs. Något som vi inte förstår. Långt över mänsklighetens intelligens. Många har ju dött i cellerna i källaren, så inte fan är det omöjligt att någon själ finns kvar. Om man nu är lagd åt det hållet och tror på sånt.

Den här typen av läskighet facinerar mig, trots att jag är så attans mörkrädd. Jag tror inte på spöken, men jag tror på "något". Kan inte förklara hur jag menar. Jag skulle vilja ta reda på mer fakta om huset, historia. När jag läser om personers upplevelser i huset på internet så känns det som att det finns för många "vittnen" för att huset skulle vara helt oberört av själsliga varelser. (eller vad det nu är som rör sig innan för de sönderslagna fönsterna och dörrarna) Självklart är det många som inbillar sig att de ser och hör saker i huset, men efter att ha varit där ikväll kan jag absolut inte tro att allting som har sagts och skrivits om huset på påhitt. 

Kuslig upplevelse men lätt värt det!

Nu blir det sova, puss.



Kommentarer
Skrivet av: Johanna

Usch, vi var också dit för ett par år sedan. Hände en rad saker som inte riktigt går att förklara på ett logiskt vis :( Blaeh

Tack vare norrfly blev jag mörkrädd iallafall.

2009-08-19 @ 14:39:07
URL: http://johannahelaveckan.blogg.se/
Skrivet av: frida

haha alla runda fläckar är ju spöken

2009-08-24 @ 07:45:40

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback