Give me reason, but don't give me choice

Haft en mysig kväll hos Sara. Film och thaimat, underbart.
Imorgon ska jag försöka paddla (säger man paddla?) mig till praktiken imorgon, Statoil Hagaström you know.


Varje dag konstaterar jag nya saker. Denna dag har jag konstaterat följande;
Livet är verkligen för kort för att gå omkring att vara irriterad. Det man inte kan förändra är det ingen idé att lägga energi på. Det är bara accepterandet av det faktumet som är värt att fokusera på. Som sinnesro bönen lyder;

Gud, ge mig sinnesro
att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden


Jag är inte religiös på en fläck, men denna bön är inkluderad i andra områden som står mig nära hjärtat. Mamma har många gånger läst upp denna bön för mig, men det tog en lång tid innan jag förstod innebörden av ovanstående rader. Nu har jag hajat, och insett hur rätt orden har.

En annan grej jag har funderat på, att livet är alldeles för kort för att göra sig ovän med andra individer. Det är inte värt att skiljas som ovänner, det är inte värt att ge varandra sneda blickar. Det är inte värt att vända bort blicken, inte värt att inte heja. Det är inte värt ett skit, bara onödigt och omoget. Jag hoppas att världen mognar snart, däribland jag.

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback