Back in the days

Sitter och kikar igenom gamla dagböcker och bilder på Lunarstorm. HAHAHA!
Lyssnar även på oldschoolmusic från den tiden. Jag känner mig verkligen som 14 år igen. 2004 - 2006, vilken jävla tid det var. Ibland kan jag önska att jag var i den åldern igen, men sen kommer jag ihåg vilket helvete det var..
Det som är svårt idag hade jag inte klarat av då, jag hade failat totalt. Tiderna förändras och tur är väl det, jag skulle aldrig vilja gå igenom dem där åren igen. För vissa var det säkert en bra tid, men för mig var det de värsta åren i mitt liv. Det berodde egentligen inte på något speciellt, det var bara allting som hände inuti kroppen. Det fungerade inte med verkligheten. Jag gjorde saker då som jag kommer få ångra hela mitt liv, det var så onödigt och jag slösade bort så många dagar på att vara ledsen. Jag var helt nere, så upptagen med mig själv. 

När det gällde kärlek var jag helt galen. Jag trodde jag älskade en kille efter att ha pratat med honom på msn i tre minuter, hade jag hejat på honom var vi tillsammans och om han tittade bort hade han dumpat mig. Det var coolt att hänga i ishallen varje dag, det var coolt att ha en klubba i munnen 27/7. De häftigaste orden man visste var "typ, ba, liksom" och att stava alla ord med Z eller ett H på slutet var suuuuperfräänt!

"Gomorron... vakna nysss. ska va me kompisar i dah =) ska äta frukost snart. ja vill att nån ska ringa mej, ja har lust att prata i telefon me nån :P hehe aja men kraam på er (L)

hej ! har varit till köpis me johanna. Träffade Alex. elelr såg honom iaf hehe ;) sen va vi me lysrör o ia o frida. Dennis Logga in på msn ! pliiiiis"

"Kollar på matte i webben. ska kolla på tv snart. hehe allt är som vanligt... kan de inte hända nått för omväxlings skull ? näärå samma gamla vanliga tråkiga dagar. aja men hade bra allihop :P 
älskar dennis <3 älskar han mej ? :S pusss

ska till köpis me johanna o matilda snart :P mobilen är me så de är bara att ringa om ni vill nått ;) aja kram kram"

Den tjejen som skrev sådana inlägg var inte jag, det var någon annan liten omogen tjej utan perspektiv på livet. Jag visste inte vem jag var, jag visste inte vad kärlek var och jag visste absolut inte vad lycka var. Då trodde jag att lycka var när man hade en kille, hade snygga kläder och en bra hårdag. Idag är det annorlunda. Lycka är en abstrakt känsla som det inte ens är någon idé att förklara. Vad kärlek egentligen är vet jag fortfarande inte, det är en tidlös fundering.

"att helt plötsligt va allt slut 
att vara så lycklig så man nästan spricker till att bli så sårad så man bara vill gå o dö
att tro att man aldrig kommer att kunna le igen
att bara sitta o tänka på honom
att ha ett krossat hjärta
att veta att allt roligt har ett slut
att de vackra är så kort
att känna sej så ensam fast man har massor av underbara vänner kvar
att känna sej helt misslyckad
DET är olycka / Jennifer, 13 år"


"Tankar... 
jag älskar dej så de värker i hjärtat <3 
har aldrig kännt så här.
jag känner mej så liten o sårbar.
ja ville bara säga de.
Jag älskar dej och kommer alltid att göra de (L)


Orkar inte mer
Varför är det ingen som ser?
Jag skriker det högsta jag kan
Men rösten bara försvann
Jag gråter så det känns som ögonen brinner
Men alla mina tårar bara försvinner
Känslorna börjar bli alldeles förmånga
Tankarna blir alldeles förlånga
Bördan börjar bli förtung att bära
Är det så för alla som är olyckligt kära? 


/ Jennifer, 13 år"


Ja, saker förändras verkligen. Jennifer 13 år är inte samma person som Jennifer 18 år. Det finns vissa likheter, men inte är de många. En likhet är att jag fortfarande har lika mycket tankar i huvudet, dock inte lika dystra.
På fem år har det hänt mer än vad jag någonsin hade kunnat ana. Förmodligen är det dessa år som är de mest händelserika, förvandlingen genom att vara ett litet barn till att bli ett lite större barn.



Bilderna är från 2004

Kommentarer
Skrivet av: Johanna

Känner igen mig så sjukt väl i denna text... Mån ångrar så förbannat all tid man slösat på tårar för ingenting!

Det är detta som kallas livserfarenhet haha.

Kram stumpan!

2009-03-01 @ 14:31:40
URL: http://johannahelaveckan.blogg.se/
Skrivet av: Jullan

du skriver så jävla bra jennifer. :o

:D

2009-03-02 @ 09:50:07
Skrivet av: Anonym

"Jag trodde jag älskade en kille efter att ha pratat med honom på msn i tre minuter, hade jag hejat på honom var vi tillsammans och om han tittade bort hade han dumpat mig." HAHAHAHA JAG DÖR :'D Det var verkligen så! Jag känner också igen mig, i nästan allting. Det var fan den värsta tiden, men ändå bästa på sätt och vis :) Gud vad man lärde sig saker, och gud vilka misstag man gjorde. Men det är de som är charmen med livet ;)

2009-03-04 @ 18:34:06
Skrivet av: Anonym

oj, glömde att skriva att de va från Helén ^^

2009-03-04 @ 18:35:47

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback