Time to break up

Jag vill ju skriva, älskar att skriva, älskar att spotta ut mina åsikter.
Men på något vis har jag känt mig så tom på sistone, de senaste månaderna. Det har varit mörkt, både utanför dörren och inuti mig. Det är väl så det måste få vara ibland. Sämre, för att det sedan ska kunna bli bätte igen. Det är nog lite som lågkonjunkturen.

Angående att Rix FM har tystnat över Gävletrakterna... är jag rent ut sagt förbannad. Visserligen har man ju nu för tiden nästan alltid en dator i närheten, har även en radio i köket som kopplar upp sig mot nätvärket och får in alla kanaler i nästan hela världen - så för det mesta går det att nå Rix FM trots allt. Men det där att sitta i bilen (jag som är mitt uppe i övningskörning) och inte kunna lyssna på Rix FM är förjävligt. Jag saknar även Roger, Titti och Gert på morgonarna då jag faktiskt har växt upp med dem i mina öron på vardagsmorgonarna. Att tiderna förändras är ett faktum, men det är alltid lika sorgligt.

Blondinbella vs. Gynning och Zytomierska... för en gång skull är jag faktiskt på den blonda Bellas sida. Jag är en av dem som läser hennes blogg, suckar och blir riktigt irreterad samtidigt som hon intresserar mig för att hon är så ung och framgångsrik. Inläggen där de senaste nageltipsen finns, tipsen var den bästa tandblekningen kostar och vilken butik på Sturegallerian hon gillar bäst hoppas jag helst över. Det är synd att hon inte riktigt märker hur orange hennes kropp tycks ha blivit av spraytanning en gång i veckan. Att hennes bå/vita leénde med fejkvita tänder lyser upp varenda bild är inte heller snyggt. Synd, för hon är nog söt egentligen.
Angående att Gynning och Zytomierska hoppade på Blondinbella efter hennes inlägg i bloggen om Gynnings size zero tips blev jag riktigt upprörd. Kvällstidningarna publicerade en bild på Bella i tårar och i samma uppslag kunde vi se utdrag från båda Carolinas och Katrins bloggar då de kallade Bella för en fejkförebild och skenhelig. Jag vet att många ser upp till Carolina Gynning (själv skulle jag aldrig kunna se något som kom ur hennes mun som rätt. Jag har helt enkelt stämplat henne som en dum blondin, fördommarna kanske inte stämmer, vad vet jag...). Det spelar ingen roll vad jag tycker om henne - Hon är en kvinna med många fans. Att ha många fans innebär stor makt, det hon säger kan uppfattas som det rätta i unga tjejers öron. När hon tipsar om hur man spyr upp maten på toaletten utan att det hörs, när hon lägger upp listor med bantningstips är det självklart att de som har henne som förebild följer hennes råd. Den man ser upp till har alltid rätt, right? Jag ser upp till Mikael Persbrandt, men jag har svårt att tro att han skulle uppmana sina fans att spy upp maten. Och om han mot för modan skulle göra det har jag svårt att tro att jag skulle gå på det, men vad vet jag...



Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback