Silence is the hardest thing to endure

Back in school idag, och det gillar jag! Jag trivs på John Bauer. Jag trivs med min klass. Där känner jag mig hemma, jag behöver inte känna mig underlägsen eller osäker. Dessutom hade jag längtat till fikat på rasterna, så det känns bra att vara på banan igen.

Har nyss klickat i anmälningen till Barskolan i Magaluf, Mallorca. Kursen är 29 aug - 19 sep nästa år.
Det börjar pirra lite i magen för det känns att framtiden börjar närma sig. Att gå i skolan är trygghet, man får sitt studiebidrag, man har ett ställe att gå till varje dag. Dagen efter vi tagit studenten är vi plötsligt arbetslösa och framtiden blir helt plötsligt osäker. Så det känns bra att jag i alla fall vet vad jag ska göra efter sommaren. Visserligen är kursen bara på tre veckor, men jag ska försöka skaffa jobb där nere och stanna där ett tag.

För en sak vet jag... att jag vill härifrån och träffa nya människor! och jag tror att om jag bara vill det, så visst fan ska jag kunna fixa det då. Och då spelar det inte så stor roll att jag tar studenten med "endast" Godkänt i alla ämnen, jag kommer uppnå mina drömmar ändå. Det är jag säker på.

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback