Plötsligt händer det

Ibland blir jag stolt över mig själv. Måste bara berätta...

Vi läser Religion A i skolan, och första uppgiften gick ut på att skriva vad man tror på. Jag trodde inte ens att det var betygsgrundande eftersom det känns svårt att någon ska sätta betyg på ens teorier och funderingar. Men jag fick MVG på den uppgiften!!  Kanske andra MVG:t jag får på någon skoluppgift under hela min skoltid. Och jag kan inte påstå att jag någonsin har strävat efter det heller. Kommentaren av läraren löd: "Du imponerar på mig, du skriver stort. med det menar jag att du har ett språk som talar till läsaren. Dina tankar står stadigt i texten och lyser av medvetenhet. Personligt, intressant och hejdundrande bra."

Jag älskar att skriva, älskar att uttrycka mina åsikter i form av ord, älskar att argumentera, reflektera, analysera och allt annat som slutar på -era. Det är verkligen någonting som kommer ingå i mitt framtida jobb. Tänk att få arbeta på en tidning och skriva krönikor och debatter, det är definitivt min dröm!

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback