Big girls don't cry

Nu har första av två praktikveckor satt igång. Igår var jag på Statoil. Kände att det inte gav mig något mer. De tidigare 4 veckorna där har varit nyttiga och lärorika men nu känner jag att jag är klar med det. Vill hellre försöka hitta en annan praktikplats där jag har chans att få extrajobb. Och två praktikplatser att skriva med i CV:t är ju bättre än en, eller hur?

Nu återstår bara det dilemmat.. att praktikplatser inte är något som växer på träd direkt. Det är helt enkelt skitsvårt att hitta något, speciellt om jag vill ha något medierelaterat. Så jag får liksom jag gjorde när jag valde att ringa till Statoil tänka i jobb-banor istället. Jag måste söka på en plats där jag skulle kunna tänka mig att extrajobba, i alla fall för en period. Och jobb är ju inte heller något som växer på träd i dessa krisande tider... så ja, det är inte lätt inte. Klart sämsta året att ta studenten på i alla fall.. dålig tajming mamma och pappa.. dålig tajming...

Imorgon ska jag till skolan med Jocke och Tim och skriva ut diverse tävlingsbidrag till UF tävlingarna som vi ska deltaga i. Jag längtar redan till kaffe och mackan som kommer förtäras på morgonkvisten när jag kommer dit. Dock får jag lite sovmorgon, eller får och får.. jag behöver det.

Hängt med Frida och Kattkillen ikväll. Nu blir det senaste Wallander filmen.. pusss

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback