Take my heart and make it strong!

Har en lugn kväll helt ensam på Gävle strand.
Har lagat god mat till mig själv, tagit ett långt bad och bara tagit vara på livets lugna stunder.

Jag måste lära mig att inte gräva ned mig för mycket i saker. Jag blir så påverkad av allting som sker runt omkring mig. Visst, det blir alla, tänker ni. Men de flesta kan hantera det, för mig blir det bara för mycket. Våldtäkten i Bjästa, självmordsbombarna i Moskva, mordet på Linda Chen är några exempel. Det är så viktigt för mig att vara medveten om vad som sker i världen, men jag tror jag måste backa lite med det. Jag får en obehaglig känsla, otäcka och skrämmande tankar cirkulerar i mitt huvud när jag inser att såhär ser verkligheten ut. Samtidigt har jag mitt eget att dras med. Nej, det blir bara för mycket och jag känner mig inte speciellt glad alls.



Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback