Vi lever i en värld av idioter

Titta på detta program. Ta ställning. Tyck till. Diskutera med era medmänniskor.
Det räcker nu... vart fan är samhället på väg?
Vi lever på 2000-talet, men det märks inte i många fall.

http://svtplay.se/v/1939668/uppdrag_granskning/del_9_av_22?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1939668/sb,p103536,1,f,-1

I klippet hörs vuxna människors uttalanden, brutala kommentarer på internet, trångsynta uppfattningar och påståenden som saknar all grund. Om två unga flickor som har blivit våldtagna, nästan ingen tror dem - trots bevis. Det är så jävla sjukt så jag vet inte var jag ska ta vägen. Vem ska vara vuxen, om inte ens de vuxna beter sig som det? Och Prästen i inslaget? Herregud... Jag vill inte leva i det här samhället när sånt här händer. Jag skäms.

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback