an August summer night, soldiers passing by. Listening to the wind of change.

Inser att de slappa dagarna är över. Har varit på första föreläsningen idag. Den handlade främst om kommunikationens historia och de olika medieteorierna. Det var en hel del information att ta in men jag antecknade så gott jag kunde. Det märks tydligt att det är mycket högre tempo än på gymnasiet (John Bauer), vilket är bra för då har jag chans att hålla mig fokuserad hela tiden. När det blir slappt hinner jag komma ur form och tappa koncentrationen. Känns mycket bättre att det är hepp, hepp, hepp hela tiden. Föreläsningarna är bara två-tre timmar varje dag vilket är en fördel. Dessutom kommer vi för det mesta få göra seminarium och hemtentor för att beprövas. Gillas!

Tänker på min lillebror som är i Idaho, USA. Nu har det snart gått tre veckor sedan han åkte, och det känns som att han har varit borta i en evighet. De resterande 10 månaderna kommer känns just nu som en evighet, men jag vet att det kommer säga swich så är han hemma igen. Saknar honom, anyway.

Saknar även min bästa vän som är i Turkiet, i och för sig bara en vecka. Och snart åker två av mina andra närmaste vänner iväg för att ta Asien och Australien med storm. Wind of change, ja.. det kan man säga.

saknar oss...

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback