It's easier to fall and harder to stand

...och jag har känslan av att hela min existens håller på att förändras och utvecklas. En ny fas i livet börjar. Studentfasen. Jag har växtvärk i huvudet, eftersom hela jag håller på och mognar och gror. Växer upp, blir vuxen. Just nu finns bara jag och min framtid. Jag, som står på mina egna ben av ren vilja. Jag, som nyss var ett litet barn. Jag, som ska testa mina vingar utanför Gävle. Jag, som har vilja och drömmar större än vad som ryms inuti en 20-årings kropp. Men också rädlsa. Självklart. Denna ständiga rädlsa för förändring tycks sitta som gjutet i mig. På insidan av bröstkorgen, nära hjärtat. Jag är också rädd för att misslyckas, rädd för att välja fel väg. Sedan kommer jag på mig själv, hur ska jag veta om jag inte gör ett försök och chansar? Detta får gå som det går.

Jag tar ett andetag, tittar ned på mina Linköpings Universitets-papper och ler. Det här har jag valt helt själv, det här gör jag bara för min egen skull. Ett medvetet val. Mitt val.

Kommentarer
Skrivet av: Amanda

Sv, Nej vad kul, ska du också börja plugga i Linköping? Till vadå?

Jag ska bo på sörgårdsgatan 50! Ska dela en trea där med en kille från kalmar. Hur ska du bo? :) Kram!

2011-08-18 @ 11:48:39
URL: http://amandaberglin.blogg.se/
Skrivet av: Amanda

Oj, det lät kul! Jag hade också velat plugga nånting inom media men är nog inte riktigt min grej ändå. Så det fick bli civilekonom :)



Jaså men vad kul att du bor i samma område! Vad heter dem du bor med och vad ska de plugga? Såg du att det var en tjej som kommenterade mitt inlägg som bott på den gatan? Hon sa att det var helt okej! Har ni sett lägenheten och så? Vilken dag börjar ni skolan? Jag har upprop på måndag och flyttar ner på lördag. Ja precis, hyresvärden är willhem men killen jag ska bo med har redan haft lägenheten i ett år så det är genom honom, han som tog kontakt med mig! :) haha förlåt för 1000 frågor

2011-08-18 @ 13:40:55
URL: http://amandaberglin.blogg.se/

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback