så som himlen ser ut en tisdag över skolans kommunala korridorer, klockan fyra i oktober strax innan det mörknar

Idag är en riktigt slapp dag. Har 0 saker inplanerade, inga viktiga samtal att ringa, inga flyttkartonger att packa upp. Har varit en sväng till the big shopingcenter här i området, fyndade två skjortor för 99 spänn, inte illa! Himelen är irriterande vit och Lars Winnerbäcks definition av detta elände hade förmodligen varit "tandläkarväder". För det är sådant väder som inte är värt en dag av mitt liv. Inte en enda minut. Om det endå kunde regna åtminstone, då kan mysfaktorn om möjligt höjas. Men inte nu. Nu är det bara vitt, grått och meningslöst. Första gången i Linköping som jag känner tristessen komma krypande. Men jag tar ett varv i lägenheten, blir biten i tårna och busar lite med Matildas hund, inser att det bara är ett fåtal dagar kvar innan kursen startar och så plötsligt.. plötsligt känns allt MYCKET bättre!

och nu kom jag på att jag ska äta tacos ikväll, vilket gör att denna bild inte alls stämmer in på mitt humör!

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback