jag behöver dig, mer än vad jag vill ha dig

Ja, här har det inte blivit mycket skrivet på sistone. Kan bero på många saker. En av anledningarna kan vara att jag har hunnit med att vara sjuk tre gånger under halva december. Förkylning - frisk - förkylning - frisk - magsjuka - trött men frisk. Blev ett fint avslut på året.

Nyårsafton firades med tre rätters middag på mina ståtliga 35,5 kvm. I goda vänners lag såklart, i alla fall några av dom. Några av den resterande vännerskalan hade emigrerat till Åre över nyår och en annan till Thailand.

Förövrigt så är vi ju mitt inne i vinterhalvåret vilket betyder att mitt mentala jag har gått i ide. Den ni ser ute på stan eller den som skriver här är bara den fysiska delen. Vem orkar vara vaken under denna mörka period liksom?

När jag inte deppar över att det är vinter så jobbar jag. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar. Så ser det i alla fall ut om man tittar i min kalender. Men om ni frågar mig personligen så tycker jag att det känns som att jag är arbetslös. Tycker att jag har huuuuur mycket fritid som helst. Jag kräver kanske inte så mycket. Eller så ser jag mitt jobb som en del av min fritid. Kan vara så.

På söndag är det den 9 januari vilket innebär att det är min dag. Kl. 18:43 är det nämligen 20 år sedan jag valde att sticka ut mitt huvud efter många om och men. 20 år. Ni vet när ens föräldrar säger "det var 20 år sedan det och det hände" det känns ju meeegalångt. Och tydligen så har jag levt meeeegalänge nu.

Befinner mig i någon slags 20-årskris också. Det bubblar ovanligt mycket tankar om framtid och barndom i mitt huvud och jag känner för första gången att jag börjar bli redo för att träffa någon. Ja, inte stadga mig och skaffa barn alltså (herregud jag är ju bara ett litet barn!?) men ni vet, redo för att möta livet och ta mig an kärleken. Nej, det där lät föresten för klyschigt för min smak. Jag tar tillbaka det.

Ha det underbart ni enstaka som hänger med. Puss och kram!

Bild från 2008. Men att ta nya bilder är inte direkt första prio längre. Tyvärr.

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback