wind of change

Har du någonsin undrat om du kan förändras? Tror du på förändring? Saker förändras. Inte individer. Inte mänskliga varelser med armar och ben. Vi är den vi är. Om vi föddes som den vi blev, eller om vi blev som vi föddes som är oklart. Klart är i alla fall att vi är den vi är.

Vi alla kan spela olika roller, testa nya attityder, prova en ny mask. Men vi är fortfarande densamma. Två vänner kan glida ifrån varandra, växa åt olika håll, gå olika vägar. Innerst inne är man ändå den samma.

Är vi våra handlingar? Är det saker vi gör och säger som formar oss till den vi är? Eller är det det vi känner? Jag gör sällan som jag känner. Jag känner inte som jag gör. Gör du?

Tänk efter. Är du den du var för fem år sedan, och vill du vara någon annan om 10 år?

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback