you can't stop it

Har sagt det förr och jag säger det igen, jag älskar mitt jobb.
Att få vara en så stor del i andras liv, och göra deras sista år kvalitetsfyllda är allt jag kan begära av ett yrke. Det är en fantastisk känsla varje gång jag möts av ett leende när jag kliver innan för dörren, eller när någon håller mig hårt i handen och säger "Tack, Jennifer". Jag inser att det är så nära ärligheten vi kan komma. Så nära äkta tacksamhet livet kan nå.

Kommer att sakna detta yrke så innerligt. Inte bara yrket utan också individerna, personligheterna, bemötandet, kunskaperna, erfarenheterna och den stora ärligheten som bara äldre personer bär på. Men nu ska jag ta ett steg framåt och se vad mer kunskap och erfarenhet livet har att bjuda på. Livet är ett stort kakfat, och jag bara mååååste smaka av alla sorter.

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback