strö lite socker på mig som bara du kan

Gävle igen. Det känns som att jag är här hela tiden men så är faktiskt inte fallet. Veckorna går så fort. Denna gång är jag i min hemstad för att gå på klassfest med min gymnasieklass. Det var igår och det var helt fantastiskt roligt! De flesta hade jag inte träffat sedan studendagen, vilket är nästan 1,5 år sedan. Underligt. Människor som jag träffade fem dagar i veckan under tre års tid, för att sedan inte träffas på 1,5 år. Plågeri. Roligt var det i alla fall, att träffa dessa underbara själar. Tur att Facebook finns så att man har någorlunda koll på var de föredetta klassvännerna befinner sig i livet.

Idag har jag varit hos min bästa vän Johanna hela dagen. Mina två andra bästa vänner var också där. Kaffe, cola och kebab har även ingått i dagen vilket har gjort den till perfekt. Sedan tog jag en promenad genom staden med Melissa Horn i lurarna och blev sådär filosofisk som bara jag kan bli. Jag kan inte bestämma mig för om jag trivs med den sidan av mig eller inte. Den sidan är lite jobbig, faktiskt.

Nu har jag placerat mig i mammas soffa, tittandes på Så mycket bättre. Jag är skapligt tillsfred med livet just nu. En känsla som inte uppenbarar sig allt för ofta när årstiden höst regerar. Jag tar vara på den känslan.

Imorgon rullar jag tillbaka till Linköping igen, och planerar att inte besöka Gävle igen förän 10 december då Veronica Maggio ska avnjutas på Gävle Konserthus.

Trevlig kväll mina vänner!

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback