berätta vad det är, så jag förstår hur jag ska nå dig

Idag har det varit städ-dag i kollektivet. Från och med nu är det plugg-dag.
Detta SKA jag ha gjort innan jag får gå och lägga mig ikväll, bara att sätta igång.


A)   Redogör för likheter och skillnader mellan interpersonell och massmedierad kommunikation. Diskutera gärna hur distinktionen mellan begreppen påverkas av teknisk konvergens och framväxten av ny teknik.

B)   Diskutera skillnaden mellan att se kommunikation som överföring respektive kommunikation som meningsskapande/tolkning. Var ligger tex. fokus hos de olika perspektiven (sändare-text-mottagare)? Vad kan perspektiven hjälpa till att förklara och vad är de sämre på att förklara? Detta kan kopplas till skillnaden mellan en linjär kommunikationsmodell respektive en semiotisk kommunikationsmodell. Koppla gärna synen på kommunikation till medieforskningens utveckling och hur man har sett på effekter över tid (som överföring respektive meningsskapande).

Kommentarer
Skrivet av: Emmi

Haha, vad roligt att jag sökte på "medieforskningens utveckling och effekter" på google, och så kom din blogg upp överst på listan! :)

2011-09-21 @ 22:11:34
URL: http://emmianderberg.devote.se

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback