no one's laughing at God when they're starving or freezing or so very poor

Kl. 14-16 var jag på en föreläsning om Pressens historia. ÅH så intressant det var! Verkligen :)
Vi fick se tidningar skrivna för hand och försöka tyda vad som stod, vilket inte var det lättaste eftersom det var skrivet på 1500-talet (tror jag det var) och alltså inte likt dagens språk. Sedan gick vi framåt i tiden och fick se utveckligen av uppbyggnadet av tidningarna, riktigt häftigt att se. Okej, för er icke-medieintresserade kanske detta låter skittråkigt, men för mig var det rena rama drömkunskaperna!

Nu sitter jag i soffan, har nyss klämt i mig en egengjord hamburgare. Middag nr. 2 kommer att bestå av en räkmacka. Ska försöka förstå instruktionerna till veckans uppsats nu. PUSS OCH KRAM

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback