Svårt att vara isär. Önskar mitt hjärta, jag önskar du vore här. Jag önskar du vore här.

De som känner mig vet att när saker inte blir som jag har tänkt mig rasar hela min värld just då och där. Det är inte roligt på något sätt, och heller inte lätt att leva med ett starkt behov av att ha kontroll över allt som sker. Enligt mina beräkningar skulle jag befinna mig i Madrid nu, jag skulle ha åkt dit i fredags. Men just i fredags hade SJ en riktigt dålig dag, efter mååååånga om och men anlände jag till Arlanda TRE timmar efter beräknad tid. Jag missade flyget. Jag grät. Jag var förbannad. Jag var hungrig. Egentligen inte över saken i sig, det är inte heeela världen att missa en resa till Madrid men anledningen till min upprivenhet var p.g.a att det inte blev som jag hade tänkt mig. Dessutom kastade jag över 2000 kronor i sjön som jag hade betalat för flygbiljetten, det är en summa som inte är att leka med när man är student. Jag vägrade åka tillbaka till Linköping i fredags efter att ha suttit på ett tåg i fyra timmar, så jag pallrade mig iväg till Stockholm istället och spenderade helgen där. Det blev en mycket bra helg så det kompenserade lite av min olycka.

Den här gamla godingen är fortfarande mysig att lyssna på ibland. 


Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback