I hela mitt liv har jag försökt att tänka själv men jag kommer inte längre utan din hjälp

Vi män i skor, vi individer, vi som knatar runt på jorden är väldigt duktiga på att upplysa allmänheten om när saker går dåligt. När livet inte är på topp, när allting bara går emot en och när allt som man inte vill ska ske sker. Då är vi minsann duktiga på att berätta det för alla andra. Eller ja, i alla fall är jag så. Så nu tänkte jag göra tvärtom. Se det som skryt om ni vill, jag ser det bara som en möjlighet att ge någon som har haft en dålig dag hopp.

Men så finns det perioder som denna, dagar som idag och stunder då livet bara är topnotch. Jag har haft en av de bästa dagarna i mitt liv idag tror jag. Definitivt en dag som kvalificerar sig in på topp 10 av Jennifer Bredbergs bästa dagar i livet. Dagen som ligger nummer 1 på den listan är dagen jag tog körkort. Den dagen var bra av många anledningar, och att jag klarade körkortet på första försöket i kombination med en solig dag gjorde dagen bara helt bäst. Dessutom tog min bästa vän körkort samma dag, timmen innan jag. Och delad glädje är den bästa glädjen brukar man ju säga, speciellt när det är med någon man har känt hela livet.

Glädjen jag har känt idag har jag inte delat med någon specifik person. Jag började dagen med att gå upp och titta ut genom fönstret = soligt väder. Därefter vandrade jag till metrostationen här i Alcorón och åkte in till Plaza de Espana som är liksom kärnan i Madrids centrum. Under dagen har jag vandrat runt i en vacker stad, lyssnat på min favoritmusik, frågat trevliga spanjorer om vägen (även fast jag inte behövde, ville bara prata med någon) och strosat runt med ett stort leende på läpparna. Hela dagen har jag varit så tacksam över att vara jag. Jag är sällan det, utan ser ofta bara mina dåliga sidor. Idag har inte oro, stress, ångest eller tristess existerat.  Glädjerusen har löst av varandra, solen har värmt mina kinder och en alldeles lagom svalkande vind har svept igenom mig. Jag åt en god lunch för 16 euro, klart värt priset och servitörerna var hur mysiga som helst.

Som pricken över i:et så kommer min far hit ikväll. Jag har inte träffat honom på 2,5 månader så det ska bli underbart att han ska vara här. Dessutom är vi båda lagd åt samma håll när det gäller väder. En solig dag är en bra dag och då blir det delad glädje.



Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback