"So many stories of where I've been and how I got to where I am"

2012 var året då jag kammade hem 60 högskolepoäng vid Linköpings universitet, slet som ett djur på jobbet under sommaren, bestämde riktning på mina studier, antogs till en utbildning i grafisk produktion, flyttade till Stockholm, lärde känna ännu fler vackra själar. 2012 var året då jag tappade bort mig själv för att sedan få leta reda på de trasiga delarna och försöka pussla ihop dem igen. Samtidigt som 2012 har varit ett fantastiskt år, har det också varit ett av de allra tyngsta. Verkligheten slog till, nockade mig i pannan och överrumplade mig och tvingade mig stå helt blottad inför mig själv. Bara jag och sanningen. Jag har detta år insett att man inte behöver gå runt och vara så jävla lycklig hela tiden, för till slut blir man tvingad att deala med det svåra. Möta sanningen. Möta verkligheten. 
 
Jag har även lärt mig att om man tar för givet att sjävkänslan och självförtroendet är under kontroll så börjar dessa styrkor till slut fallera för att knappt existera tillslut. Sin egen självkänsla är något man måste vara rädd om och ständigt mata med nya krafter. Priset man får betala för att man har slarvat med sig själv är att laga det igen. Göra om och göra rätt. 
 
Tankar och minnen som smärtar att tänka på innebär bara att de behöver bearbetas mer. Not completed liksom. Och när man länge går och undviker dessa tankar så växer de bara mer och mer. Det är lite som ränta på lån tänker jag - ju längre man väntar med att betala tillbaka det, destå mer blir det att betala. Och detta år har jag fått betala en himla massa ränta.
 
2012 var året då jag insåg att jag och alkohol aldrig kommer att kunna ha en "normal" relation. Vi kommer aldrig att dra jämnt, vi kommer alltid att ha svårt för varandra. Vi kommer aldrig att kunna umgås och låstas som att det regnar, vi kommer aldrig att acceptera varandras brister. Vi gillar inte varandra. 
 
2013 kommer förmodligen att innehålla saker som jag inte ens kan föreställa mig. Jag kommer att skratta, jag kommer att träffa fantastiska människor, jag kommer skapa roliga minnen, jag kommer att examineras i grafisk produktion, jag kommer att börja jobba, jag kommer att få kämpa, jag kommer att bli beskviken och jag kommer att göra mitt bästa i alla lägen. Jag tänker göra detta år till ett kanonår, jag tänker ta makten över mig själv. Jag kommer att tro på att jag kan, och mer spontant göra det som faller mig in. Jag är redo för 2013. Nu kör vi!
 
Gott nytt år!
 
 
 

Kommentarer

Här kommenterar du inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

Bloggadress:


Kommentar:


Trackback